Javascript is required

Service en contact

Waar kunnen we je mee vooruit helpen?

Internet Bankieren Zakelijk en ABN AMRO app

Foutmelding op de e.dentifier

Foutmelding op de e.dentifier

Zie je een foutmelding op je e.dentifier? Bekijk hieronder wat de foutmelding betekent en wat je hieraan kunt doen.

Battery warning

Dit betekent dat de batterij bijna leeg is. Gebruik een andere e.dentifier, of bestel een nieuwe.

Card error

Het kan zijn dat je betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Doe je pas opnieuw in de e.dentifier. Of wrijf de chip van je betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek. Misschien zit er vuil of iets anders in de invoergleuf van de e.dentifier. Even blazen kan helpen. Helpt dit allemaal niet? Dan is je pas waarschijnlijk kapot. Bestel een nieuwe pas.

Pincode geblokkeerd

Je hebt 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd. 

  • Weet je de juiste pincode weer? Ga naar een geldautomaat en check je saldo of neem geld op. Je pincode is direct gedeblokkeerd. 
  • Ben je de pincode vergeten? Neem dan contact met ons op om een nieuwe pincode aan te vragen.

Let op: heb je een nieuwe betaalpas ontvangen? Activeer deze dan door te bellen naar het telefoonnummer in de brief die je van ons ontvangen hebt. Neem daarna geld op bij een geldautomaat of in een winkel.

Respons is foutief, je hebt een nieuwe code

Je hebt waarschijnlijk een verkeerde responscode ingevuld. Druk op 'OK' op je e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

Je hebt nog één poging om de juiste pincode in te toetsen

Je krijgt deze waarschuwing omdat je twee keer een foutieve pincode hebt ingetoetst. Je hebt nu nog één kans om de juiste pincode in te voeren. Als deze weer niet klopt, wordt je pas geblokkeerd. Weet je de pincode niet meer? Chat of bel met ons om je pincode te achterhalen.

Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer heb je geen toegang tot Internet Bankieren

Controleer het volgende:

  • Heb je het juiste rekeningnummer en pasnummer ingevuld?
  • Heb je de juiste betaalpas gebruikt, die hoort bij de ingevulde rekening?
  • Heb je een nieuwe betaalpas ontvangen? Je moet dan eerst je betaalpas activeren. Daarna kun je het nieuwe pasnummer invullen.
  • Heb je de responsecode juist ingevuld?
  • Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact met ons op. Onze medewerkers gaan na waarom je pas is geblokkeerd.

Melding die begint met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB'

Als je deze meldingen ziet, zijn er technische problemen binnen Internet Bankieren. Je ziet zo'n melding meestal als je inlogt of een opdracht verstuurt.

  • Probeer later opnieuw in te loggen.
  • Heb je betaalopdrachten gedaan? Controleer dan in je rekeningoverzicht of deze zijn uitgevoerd.

Foutmelding op de e.dentifier

Zie je een foutmelding op je e.dentifier? Bekijk hieronder wat de foutmelding betekent en wat je hieraan kunt doen.

Battery warning

Dit betekent dat de batterij bijna leeg is. Gebruik een andere e.dentifier, of bestel een nieuwe.

Card error

Het kan zijn dat je betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Doe je pas opnieuw in de e.dentifier. Of wrijf de chip van je betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek. Misschien zit er vuil of iets anders in de invoergleuf van de e.dentifier. Even blazen kan helpen. Helpt dit allemaal niet? Dan is je pas waarschijnlijk kapot. Bestel een nieuwe pas.

Pincode geblokkeerd

Je hebt 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd. 

  • Weet je de juiste pincode weer? Ga naar een geldautomaat en check je saldo of neem geld op. Je pincode is direct gedeblokkeerd. 
  • Ben je de pincode vergeten? Neem dan contact met ons op om een nieuwe pincode aan te vragen.

Let op: heb je een nieuwe betaalpas ontvangen? Activeer deze dan door te bellen naar het telefoonnummer in de brief die je van ons ontvangen hebt. Neem daarna geld op bij een geldautomaat of in een winkel.

Respons is foutief, je hebt een nieuwe code

Je hebt waarschijnlijk een verkeerde responscode ingevuld. Druk op 'OK' op je e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

Je hebt nog één poging om de juiste pincode in te toetsen

Je krijgt deze waarschuwing omdat je twee keer een foutieve pincode hebt ingetoetst. Je hebt nu nog één kans om de juiste pincode in te voeren. Als deze weer niet klopt, wordt je pas geblokkeerd. Weet je de pincode niet meer? Chat of bel met ons om je pincode te achterhalen.

Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer heb je geen toegang tot Internet Bankieren

Controleer het volgende:

  • Heb je het juiste rekeningnummer en pasnummer ingevuld?
  • Heb je de juiste betaalpas gebruikt, die hoort bij de ingevulde rekening?
  • Heb je een nieuwe betaalpas ontvangen? Je moet dan eerst je betaalpas activeren. Daarna kun je het nieuwe pasnummer invullen.
  • Heb je de responsecode juist ingevuld?
  • Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact met ons op. Onze medewerkers gaan na waarom je pas is geblokkeerd.

Melding die begint met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB'

Als je deze meldingen ziet, zijn er technische problemen binnen Internet Bankieren. Je ziet zo'n melding meestal als je inlogt of een opdracht verstuurt.

  • Probeer later opnieuw in te loggen.
  • Heb je betaalopdrachten gedaan? Controleer dan in je rekeningoverzicht of deze zijn uitgevoerd.

Hulp nodig?

Chat

Chat met chatbot Anna.
Komt ze er niet uit?

Veilig bellen via onze app

Bel ons via de ABN AMRO app en zie meteen of er wachttijd is. 
Kies het onderwerp van je vraag en krijg rechtstreeks de juiste persoon aan de lijn.

Bel onze klantenservice

Bekijk de telefoonnummers en onze openingstijden.