Je telefoon kwijtraken: het kan iedereen overkomen. Gelukkig is je ABN AMRO app beveiligd met je identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Daar kan dus niet zo snel iemand in. Toch is het verstandig dat je onderstaande stappen volgt.
Heb je 'Vind mijn telefoon' op je toestel aangezet? Dan zie je waar je telefoon is. Kijk in de handleiding van je telefoon hoe dat werkt.
Kun je je telefoon niet meer vinden? Neem contact op met je
Verwijder de toestelregistratie van je verloren telefoon voor de ABN AMRO app via Internet Bankieren. Je kunt hiervoor inloggen met je e.dentifier als je die hebt. Of je kunt de app op een ander toestel downloaden. Dit betekent wel dat je de ABN AMRO app opnieuw moet activeren. Lees hier hoe je dat doet.
Heb je geen e.dentifier of andere smartphone of tablet tot je beschikking? Vraag dan een e.dentifier aan. Let op: levering kan 7 werkdagen duren.
Blokkeer dan Apple Pay. Dat kan op 3 manieren:
Op Apple Support lees je precies hoe je de kaarten beheert die je aan Apple Pay hebt gekoppeld. Lukt het niet om Apple Pay te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Blokkeer dan Google Pay via Android Device Manager . Zo blokkeer je gemakkelijk alle functies op afstand. Let op: deze ‘Vind mijn apparaat’-app moet je al vóór het verlies hebben ingeschakeld op je Android-telefoon.
Lukt het niet om Google Pay via de Android Device Manager te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Heb je een nieuwe telefoon? Download en activeer de ABN AMRO app. Dan heb je snel weer toegang tot je bankzaken. We helpen je graag op weg.
Wij doen er alles aan om je veilig te laten bankieren op je mobiel. Maar het is ook belangrijk dat je zelf weet hoe je veilig met je toestel omgaat. Wist je bijvoorbeeld dat openbare wifi onveilig is? Bekijk onze tips over veilig bankieren.