Wij doen er alles aan om je veilig te laten bankieren op je mobiel. Het is ook belangrijk dat je zelf veilig met je toestel omgaat. Wist je bijvoorbeeld dat openbare wifi onveilig is? Lees onze informatie over veilig bankieren.
We vragen nooit naar je
Met schermvergrendeling kun je alleen zelf je telefoon ontgrendelen met een code, patroon, Face ID of je vingerafdruk. Met anti-diefstalbeveiliging beveilig je je gegevens, als je ooit je telefoon kwijt bent.
Let op:
Ga hiervoor naar 'Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen'.
Wifi-netwerken zonder wachtwoord of met een wachtwoord dat iedereen kan gebruiken, zijn niet veilig. Gebruik daarom altijd het netwerk van je mobiele provider.
Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van je toestel (iOS of Android). Of geef toestemming om updates automatisch uit te voeren. Je weet dan zeker dat je de nieuwste beveiligingen gebruikt.
Maak geen gebruik van apps die buiten de officiële app stores om worden aangeboden. Wees kritisch als apps meer rechten vragen.
Verwijder de toestelregistratie van je verloren telefoon voor de ABN AMRO app via Internet Bankieren. Je kunt hiervoor inloggen met je e.dentifier of de app op een ander toestel downloaden. Dit betekent wel dat je de ABN AMRO app opnieuw moet activeren. Lees hier hoe je dat doet.
Als je de app installeert, registreer je ook je toestel. Zo herkennen we je niet alleen aan je identificatiecode of je vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee je bankiert.
Om je bankzaken te regelen via de app vragen we je in te loggen met je identificatiecode, je vingerafdruk of Face ID. Zo kan iemand die je toestel in handen krijgt, dit niet zomaar doen.
Alle gegevens tussen de app en ABN AMRO versturen we versleuteld, via een beveiligde verbinding.
Als je de ABN AMRO app 5 minuten niet gebruikt, word je automatisch uitgelogd.
Lees hier meer over waarom je veilig bankiert met de app.