Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

vrouw kijkt op mobiele telefoon

Veilig bankieren op je mobiel

Wij doen er alles aan om je veilig te laten bankieren op je mobiel. Het is ook belangrijk dat je zelf veilig met je toestel omgaat. Wist je bijvoorbeeld dat openbare wifi onveilig is? Lees onze informatie over veilig bankieren.

Zo zorg je zelf dat je veilig bankiert

  1. Houd je beveiligingscodes geheim

    We vragen nooit naar je  . Niet telefonisch, niet via e-mail, sms, WhatsApp of social media. Ook vragen we je nooit geld over te boeken, of via een link direct in te loggen in de ABN AMRO app.

  2. Stel beveiligingen in op je telefoon

    Met schermvergrendeling kun je alleen zelf je telefoon ontgrendelen met een code, patroon, Face ID of je vingerafdruk. Met anti-diefstalbeveiliging beveilig je je gegevens, als je ooit je telefoon kwijt bent.

    Let op: je toestel niet. Je doorbreekt dan de beveiling op je telefoon. Daardoor word je toestel niet meer goed beschermd. 

  3. Controleer regelmatig je toestelregistraties

    Ga hiervoor naar 'Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen'. 

    Lees hier meer over het registreren van je toestel.

  4. Gebruik het netwerk van je eigen provider

    Wifi-netwerken zonder wachtwoord of met een wachtwoord dat iedereen kan gebruiken, zijn niet veilig. Gebruik daarom altijd het netwerk van je mobiele provider.

  5. Update de ABN AMRO app regelmatig

    Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van je toestel (iOS of Android). Of geef toestemming om updates automatisch uit te voeren. Je weet dan zeker dat je de nieuwste beveiligingen gebruikt.

  6. Installeer alleen apps van een officiële of betrouwbare uitgever

    Maak geen gebruik van apps die buiten de officiële app stores om worden aangeboden. Wees kritisch als apps meer rechten vragen.

  7. Telefoon kwijt? Zorg ervoor dat niemand je ABN AMRO app kan gebruiken

    Verwijder de toestelregistratie van je verloren telefoon voor de ABN AMRO app via Internet Bankieren. Je kunt hiervoor inloggen met je e.dentifier of de app op een ander toestel downloaden. Dit betekent wel dat je de ABN AMRO app opnieuw moet activeren. Lees hier hoe je dat doet.

     

Zo zorgen wij dat je veilig bankiert

  1. We registreren je toestel

    Als je de app installeert, registreer je ook je toestel. Zo herkennen we je niet alleen aan je identificatiecode of je vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee je bankiert.   

  2. We zorgen dat alleen jij kunt inloggen in de app

    Om je bankzaken te regelen via de app vragen we je in te loggen met je identificatiecode, je vingerafdruk of Face ID. Zo kan iemand die je toestel in handen krijgt, dit niet zomaar doen. 

  3. We versturen gegevens via een beveiligde verbinding

    Alle gegevens tussen de app en ABN AMRO versturen we versleuteld, via een beveiligde verbinding.

  4. We zorgen dat het systeem je automatisch uitlogt

    Als je de ABN AMRO app 5 minuten niet gebruikt, word je automatisch uitgelogd.

    Lees hier meer over waarom je veilig bankiert met de app.