Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Veelgestelde vragen over de ABN AMRO app

De meeste bankzaken regelt u simpel zelf in de app. Zo kunt u schade melden zonder te bellen. Maar ook uw rekeningen instellen of uw kind toegang geven tot de app. Wilt u graag weten hoe dat werkt en wat u nog meer kan doen met de app?

Technische vragen over de app

Verwijder de cache onder de Google Play Store app in de instellingen van uw Android-toestel. Volg deze stappen: 

  1. Ga naar Instellingen > Apps > Google Play Store.
  2. Tik op Opslag > Cache legen onderaan het scherm. 
  3. Ga vervolgens naar Instellingen > Apps > Google Play-services. 
  4. Tik op Opslag > Cache legen onderaan het scherm. 
Na het verwijderen van de cache onder deze apps loopt de download weer verder en kan de ABN AMRO app geïnstalleerd worden.

Bent u uw identificatiecode vergeten of heeft u drie keer de verkeerde code ingetikt? Geen probleem, gelukkig kunt u dit zelf oplossen.

  1. Registreer uzelf opnieuw in de app. Dit gaat automatisch
  2. Volg dan de stappen
  3. Kies een nieuwe 5-cijferige identificatiecode en bevestig deze.

U kunt nu inloggen met uw nieuwe identificatiecode en de app gebruiken zoals u gewend bent.

De ABN AMRO app werkt helaas niet op Huawei-toestellen die sinds 2020 zijn geïntroduceerd. Google heeft de toegang tot de Google Play Store voor deze toestellen geblokkeerd. U kunt de ABN AMRO app daarom niet downloaden, installeren of gebruiken op deze toestellen. Ook niet via Huawei's eigen app store AppGallery. Houd hier rekening mee als u een nieuw toestel koopt.

  • De app heeft toegang tot uw Apparaat ID nodig om uw toestel te registreren. Lees meer over toestelregistratie.
  • De app heeft toegang tot uw telefoon nodig, zodat u vanuit 'Contact' direct met ons kunt bellen.
  • Toegang tot foto's/mediabestanden is nodig om uw app te personaliseren met afbeeldingen, bijvoorbeeld foto's bij uw eigen rekeningen of in het adresboek.
  • Toegang tot de camera is nodig om bijvoorbeeld foto's aan uw rekeningen toe te voegen.

Vragen over instellingen van de app

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan past u uw pasnummer eenvoudig aan in de ABN AMRO app.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op 'nieuw pasnummer instellen' onder 'toegang en gebruik' en verander uw pasnummer  

Zijn er andere cijfers veranderd dan alleen het laatste cijfer van uw pasnummer? Verwijder dan uw toestelregistratie en registreer opnieuw.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op Geregistreerde toestellen
  3. Tik op de prullenbak achter de naam van uw toestel
  4. Bevestig met uw identificatiecode

Hierna activeert u de ABN AMRO app opnieuw. Hier heeft u uw identiteitsbewijs voor nodig.

Ga naar 'Profiel' > 'Toegang en gebruik' > 'Taal instellen'.

Ga naar 'Profiel' > 'Rekeningen en betalen' en kies 'Rekeningoverzicht'. Als u een bepaalde rekening niet ziet in uw overzicht, bent u waarschijnlijk niet gemachtigd voor deze rekening. U kunt dit eventueel aanvragen via Internet Bankieren.

  • Ga naar 'Profiel > Rekeningen en betalen  > Rekeningoverzicht > Saldo per sectie tonen'
  • Tik op het schuifje om het totaalsaldo aan of uit te zetten
  • Staat het aan? Dan ziet u het totaalsaldo bovenin in uw rekeningoverzicht
Heeft u uw rekeningen in een andere volgorde gezet? Of een foto of naam aan een rekening toegevoegd? Dan blijft dit zo bij een nieuwe update van de app. U hoeft dus niets opnieuw in te stellen.
In de ABN AMRO app en in Internet Bankieren stelt u zelf in welke rekeningen u wilt zien of verbergen. En u kiest de volgorde waarin u de rekeningen wilt zien. Het kan zijn dat u ze verschillend heeft ingesteld.