Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Dit is het symbool van de ABN AMRO app in de App Store.

Starten met de app

Starten met de ABN AMRO app is zo gebeurd. In een paar stappen download je de app op je telefoon en registreer je je toestel. We leggen je graag uit hoe eenvoudig het werkt.

Zakelijke klant?

Bankier je zakelijk bij ons? Volg dan deze stappen.

Welkomstpagina van de ABN AMRO app.

ABN AMRO app activeren

In een paar stappen geregeld

Dit is het symbool van de ABN AMRO app in de App Store.

Starten met de app

Starten met de ABN AMRO app is zo gebeurd. In een paar stappen download je de app op je telefoon en registreer je je toestel. We leggen je graag uit hoe eenvoudig het werkt.

Zakelijke klant?

Bankier je zakelijk bij ons? Volg dan deze stappen.

Zo activeer je de ABN AMRO app

Download de ABN AMRO app

Op een telefoon of tablet met  iOS, iPadOS (Apple) of Android

Pak je betaalpas en identiteitsbewijs

Deze heb je nodig om de ABN AMRO app te activeren

Zo werkt activeren met je ID

Open de app en tik op ‘de app activeren voor gebruik'

Volg alle stappen om de app te activeren en je toestel te registreren

Download de ABN AMRO app

Op een telefoon of tablet met  iOS, iPadOS (Apple) of Android

Pak je betaalpas en identiteitsbewijs

Deze heb je nodig om de ABN AMRO app te activeren

Zo werkt activeren met je ID

Open de app en tik op ‘de app activeren voor gebruik'

Volg alle stappen om de app te activeren en je toestel te registreren

Bekijk de hulpvideo of handleiding

Vind je het fijn om naar de uitleg te kijken en te luisteren? Onze adviseur toont in de video hiernaast hoe je de ABN AMRO app met je identiteitsbewijs activeert.

Wil je een geschreven uitleg met plaatjes? Bekijk dan de handleiding. We leggen stap voor stap uit hoe je de app downloadt, activeert en voor het eerst gebruikt.

Hiermee kunnen we je ook helpen

Hulp bij activeren met je identiteitsbewijs

De ABN AMRO app activeer je met je identiteitsbewijs. Meer dan je toestel, pas- en rekeningnummer en je identiteitsbewijs heb je daarvoor niet nodig. Heb je moeite om de app te activeren, bijvoorbeeld omdat het scannen van je identiteitsbewijs niet lukt? Met onze tips helpen we je graag op weg.

Hulp bij activeren op een nieuwe telefoon

Heb je een nieuwe telefoon? Download en activeer de ABN AMRO app. Dan heb je snel weer toegang tot je bankzaken. We helpen je graag op weg.

Hulp bij activeren voor een minderjarige

Bankieren via een mobiel draagt bij aan de financiële opvoeding van een kind. Wil je de ABN AMRO app installeren en activeren voor een minderjarige? We laten je stap voor stap zien hoe eenvoudig het werkt. 

Al 3,7 miljoen klanten hebben de ABN AMRO app

Wil je ook veilig bankieren met de app? Download de ABN AMRO app in de Apple Store (iOS) of in de Google Play Store (Android).

Vragen over activeren van de app

Je kunt de ABN AMRO app op je mobiele toestel gebruiken, als je een ABN AMRO betaalrekening en Internet Bankieren hebt.

Je kunt de ABN AMRO app gebruiken op een toestel met iOS, iPadOS of Android. Apple (van iOS/iPadOS) en Google (van Android) geven meerdere keren per jaar beveiligingsupdates uit. Deze updates beschermen je telefoon of tablet. Krijgt een toestel die update niet meer? Dan is deze niet goed beschermd.

Google, Apple en fabrikanten bepalen zelf wanneer een toestel geen updates krijgt. Vaak gebeurt dit bij oudere toestellen. Je kunt dan geen nieuwe versie van iOS, iPadOS of Android installeren en krijgt geen beveiligingsupdates meer.   

We vinden het belangrijk dat je de ABN AMRO app op een toestel gebruikt dat volledig beschermd is. Daarom werkt de app alleen op telefoons en tablets met een nieuwere versie van iOS, iPadOS of Android. Kun je de app niet downloaden? Misschien is je toestel verouderd of moet je een nieuwere versie van je software installeren.

Op deze toestellen werkt de ABN AMRO app

Wil je de ABN AMRO app installeren en activeren voor een minderjarige? We laten je stap voor stap zien hoe eenvoudig het werkt.

Het kan zijn dat je opnieuw de vraag krijgt om je toestel te registreren. Dit gebeurt in de volgende gevallen:

  • Je hebt de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.
  • Je installeert de app op een nieuw toestel.
  • Je hebt 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
  • Je hebt via de app of Internet Bankieren je toestel verwijderd uit je overzicht van geregistreerde toestellen.
  • Je hebt de app geïnstalleerd, maar je hebt deze langer dan 1 jaar niet op dat toestel gebruikt.
  • Je hebt een nieuwe iPhone of iPad in gebruik genomen en een backup vanuit iCloud teruggezet. Voor een goede werking van de ABN AMRO app verwijder je de app van je toestel. Download de ABN AMRO app opnieuw in de Apple App Store. Je vindt de link bovenaan deze pagina.
  • Je hebt een nieuwe Android telefoon of tablet in gebruik genomen en via een backup de ABN AMRO app teruggezet. Voor een goede werking van de ABN AMRO app verwijder je de app van je toestel. Download de ABN AMRO app opnieuw in de Google Play Store. Je vindt de link bovenaan deze pagina.

Deel je je toestel met iemand anders? Of heb je een privé en zakelijke rekening bij ons? Dan kun je een extra profiel toevoegen aan de app. Met ieder profiel kun je apart inloggen. Want ieder profiel heeft zijn eigen rekening en eigen identificatiecode. En als je wilt, kun je ieder profiel een eigen foto geven. Let op:  wanneer je meer dan één profiel instelt, schakelt het systeem inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning uit. Je kunt dan alleen inloggen met de identificatiecode.

Zo voeg je een profiel toe:

  1. Ga naar het inlogscherm van de app
  2. Tik op de afbeelding van een bestaand profiel. Je krijgt nu een overzicht van alle profielen
  3. Tik op Profiel toevoegen en volg de stappen

Gelukt? Zo log je in met een ander profiel:

  1. Open de app en tik op de profielfoto
  2. Tik op het profiel waarmee je wilt inloggen
  3. Log in

Als je de ABN AMRO app wilt activeren voor je privérekening en je zakelijke rekening, activeer je de app eerst voor je privérekening. Daarna voeg je in de app een extra, zakelijk profiel toe. Volg onderstaande stappen.

ABN AMRO app activeren voor privérekening

  1. Download de ABN AMRO app op een telefoon of tablet met Android of iOS (Apple)
  2. Pak de betaalpas van je privérekening en je identiteitsbewijs
  3. Open de app en tik op de app activeren voor gebruik. Volg alle stappen om de app te activeren en je toestel te registreren

Voeg je zakelijk profiel toe in de ABN AMRO app

  1. Open de ABN AMRO app op je toestel
  2. Pak de betaalpas van je zakelijke rekening
  3. Ga naar het inlogscherm van de ABN AMRO app, maar log niet in
  4. Tik op de foto en op Profiel toevoegen
  5. Vul je zakelijke rekening- en pasnummer in en volg de stappen

Je zakelijk profiel is klaar voor gebruik. Lees meer over het zakelijk profiel.

Vragen over activeren met identiteitsbewijs

Ja, dit is veilig. We doen er alles aan om je persoonlijke gegevens veilig te verwerken. De ABN AMRO app voldoet aan de laatste veiligheidseisen. Je gegevens worden versleuteld en via een veilige verbinding naar ons verstuurd. We controleren de informatie om zeker te weten dat je bent wie je zegt te zijn. 

Voor meer informatie en tips rond veiligheid, ga naar:

Veilig bankieren op je mobiel

Dit is ter controle. We vergelijken je foto met de foto op het ID en de gegevens die we uit je ID halen. Zo weten we dat je de persoon bent die je zegt te zijn.  

Is je telefoon niet meer dan 5 jaar oud? Dan zit er waarschijnlijk een NFC-lezer in. Hiermee scant je telefoon de chip in je ID. Bij iPhones kan dit vanaf iPhone 7. Bij Android verschilt dit per toestel. Om te zien of je telefoon een NFC-lezer heeft, kun je in het menu zoeken op NFC.

Heb je een budget toestel? Dan zit er mogelijk geen NFC-lezer in

Heb je een paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning met NFC-chip? Daarmee kun je de ABN AMRO app activeren. Op de chip staan bijvoorbeeld je foto en je naam. Een geschikt identiteitsbewijs met NFC-chip herken je aan het symbool zoals op de afbeelding. De meeste paspoorten en identiteitskaarten hebben een NFC-chip als ze na 2001 zijn uitgegeven. Voor rijbewijzen geldt dit vanaf 2016.

Nederlands paspoort en rijbewijs met symbool voor NFC-chip

Lukt het niet om de ABN AMRO app te activeren met je identiteitsbewijs? Dan kun je de app activeren met een e.dentifier. In de ABN AMRO app handleiding lees je hoe je dit doet.

Heb je zelf geen e.dentifier? Je kunt gerust de e.dentifier van een familielid of huisgenoot lenen. Als dat niet mogelijk is, kun je een e.dentifier bestellen.

Bekijk ook onze tips over het activeren van de app met je identiteitsbewijs.

Zonder toestemming kun je de ABN AMRO app niet met je ID activeren. Wij geven je dan de mogelijkheid om de activatie af te ronden met de e.dentifier.        

Vragen over inloggen met de app

Heb je de ABN AMRO app op je mobiele toestel geïnstalleerd? Dan kun je gewoon blijven bankieren op je pc of laptop. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de app alleen te gebruiken voor het inloggen in Internet Bankieren. Natuurlijk kun je ook bankieren met de app, maar dat hoeft niet.

Ja, je kunt nog steeds inloggen in Internet Bankieren met de e.dentifier als je de app hebt geïnstalleerd. Wel nemen we in de toekomst afscheid van de e.dentifier. De ABN AMRO app vervangt dan de e.dentifier. 

Je kunt nu ook al de e.dentifier vervangen met de app. Je gebruikt dan de app om in te loggen in Internet Bankieren op je PC of laptop. Dit is niet alleen handig omdat je telefoon vaak al in de buurt ligt. Het is ook veiliger, want je kunt de app - en de beveiliging - steeds updaten naar de laatste versie.

Lees meer over inloggen met de app.

Ga je voor het eerst de ABN AMRO app gebruiken? Dan kies je zelf je 5-cijferige identificatiecode.

Geen zorgen, je kunt zelf een nieuwe identificatiecode instellen via het openingsscherm in de app:    

  1. Open de app (log niet in)
  2. Tik rechtsboven op het icoontje met het vraagteken
  3. Tik op Ik ben mijn identificatiecode vergeten
  4. Tik op Identificatiecode opnieuw instellen en volg de stappen
  1. Ga in de app naar Profiel
  2. Tik op '5-cijferige identificatiecode wijzigen' onder 'Toegang en gebruik'
  3. Vul je huidige identificatiecode in
  4. Vul je nieuwe identificatiecode in
  5. Vul de nieuwe identificatiecode nog een keer in ter bevestiging

Overige vragen

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan pas je je pasnummer eenvoudig aan in de ABN AMRO app.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op 'nieuw pasnummer instellen' onder 'toegang en gebruik' en verander je pasnummer  

Zijn er andere cijfers veranderd dan alleen het laatste cijfer van je pasnummer? Verwijder dan je toestelregistratie en registreer opnieuw.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op Geregistreerde toestellen
  3. Tik op de prullenbak achter de naam van je toestel
  4. Bevestig met je identificatiecode

Hierna activeer je de ABN AMRO app opnieuw. Hier heb je je identiteitsbewijs voor nodig.

  • Met de ABN AMRO app: ga naar Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen 
  • Met Internet Bankieren:  mobiele toestellen beheren

Hier kun je bijvoorbeeld een registratie verwijderen van een telefoon die je niet meer gebruikt.

Soms zie je je toestel meer dan één keer staan. Dit gebeurt bijvoorbeeld als je op dit toestel de ABN AMRO app hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd. Je hebt het toestel dan namelijk ook weer opnieuw geregistreerd. Je kunt eventuele dubbele vermeldingen in het overzicht gewoon verwijderen. Laat in dat geval alleen de registratie met de laatste datum staan.