Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Facturen betalen na een overlijden

Krijg je facturen op naam van de overledene? Die kunnen we waarschijnlijk voor je betalen van de rekening van de overledene. Als er genoeg saldo is, kunnen we het bedrag overboeken. Is er onvoldoende saldo? Dan nemen we contact met je op.

 

Vragen over facturen

Welke facturen kan ik opsturen?

Facturen die bedoeld waren voor de overledene of te maken hebben met de nalatenschap, zoals:

  • Energiekosten van de woning zoals gas, water en elektriciteit
  • Hypotheek of huur van de woning van de overledene
  • Begrafenis- of crematiekosten
  • Kosten van de notaris
  • Aanslag van de Belastingdienst
Hoe verstuur ik een factuur per e-mail?

  • Maak een scan of duidelijk leesbare foto van de factuur.
  • Stuur de factuur naar facturen.nabestaanden@nl.abnamro.com. Vermeld in het onderwerp van je e-mail je referentienummer dat in de e-mail of brief staat die je van ons hebt gekregen.
  • Vermeld een ABN AMRO-rekeningnummer en/of de volledige naam en geboortedatum van de overledene.
  • Geef duidelijk aan van welk rekeningnummer we het bedrag moeten afschrijven en naar welk rekeningnummer we het moeten overschrijven als dat niet uit de factuur blijkt.
Hoe verstuur ik een factuur per post?

  • Vermeld een ABN AMRO-rekeningnummer en/of de volledige naam en geboortedatum van de overledene op de factuur. Vermeld ook je referentienummer. Dit nummer staat in de e-mail of brief die je van ons hebt gekregen.
  • Geef duidelijk aan van welk rekeningnummer we het bedrag moeten afschrijven en naar welk rekeningnummer we het moeten overschrijven als dat niet uit de factuur blijkt.
  • Stuur de factuur naar het onderstaande adres. Je hoeft géén postzegel te gebruiken.
    ABN AMRO Nabestaandendesk
    PAC: AA8230
    Antwoordnummer 91090
    1000 XA Amsterdam

Vragen over facturen

Welke facturen kan ik opsturen?

Facturen die bedoeld waren voor de overledene of te maken hebben met de nalatenschap, zoals:

  • Energiekosten van de woning zoals gas, water en elektriciteit
  • Hypotheek of huur van de woning van de overledene
  • Begrafenis- of crematiekosten
  • Kosten van de notaris
  • Aanslag van de Belastingdienst

Hoe verstuur ik een factuur per e-mail?

  • Maak een scan of duidelijk leesbare foto van de factuur.
  • Stuur de factuur naar facturen.nabestaanden@nl.abnamro.com. Vermeld in het onderwerp van je e-mail je referentienummer dat in de e-mail of brief staat die je van ons hebt gekregen.
  • Vermeld een ABN AMRO-rekeningnummer en/of de volledige naam en geboortedatum van de overledene.
  • Geef duidelijk aan van welk rekeningnummer we het bedrag moeten afschrijven en naar welk rekeningnummer we het moeten overschrijven als dat niet uit de factuur blijkt.

Hoe verstuur ik een factuur per post?

  • Vermeld een ABN AMRO-rekeningnummer en/of de volledige naam en geboortedatum van de overledene op de factuur. Vermeld ook je referentienummer. Dit nummer staat in de e-mail of brief die je van ons hebt gekregen.
  • Geef duidelijk aan van welk rekeningnummer we het bedrag moeten afschrijven en naar welk rekeningnummer we het moeten overschrijven als dat niet uit de factuur blijkt.
  • Stuur de factuur naar het onderstaande adres. Je hoeft géén postzegel te gebruiken.
    ABN AMRO Nabestaandendesk
    PAC: AA8230
    Antwoordnummer 91090
    1000 XA Amsterdam