Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Hulp nodig bij inloggen?

Oplossingen voor de app en Internet Bankieren

Kom je niet in de ABN AMRO app? Lukt inloggen met QR-code in Internet Bankieren niet, of heb je ergens anders hulp bij nodig? We geven uitleg, zodat je snel verder kunt.

 

Hier wordt het meest naar gezocht

Problemen met de QR-code

Lukt het niet om de QR-code te scannen? Wacht totdat de code die je ziet verlopen is. Druk hierna op het pijltje voor een nieuwe. Alsnog niet gelukt? Kijk of je het scherm van je laptop of pc helderder kunt maken. De app updaten op uw telefoon of tablet kan ook helpen.

Problemen met de identificatiecode

Wil je een andere identificatiecode kiezen? Deze kan je  wijzigen als je de huidige code weet. Bent je de identificatiecode vergeten? Dan moet je de app opnieuw activeren op je toestel. Ook als je drie keer de verkeerde code hebt ingetikt, activeer je de app opnieuw. Hierna kan je een nieuwe code kiezen.

Mijn pas of pincode is geblokkeerd

Heb je jouw betaalpas per ongeluk geblokkeerd? Heel vervelend, maar het overkomt iedereen wel eens. Gelukkig kan je simpel zelf je pas deblokkeren in de ABN AMRO app. Ga naar Betalen > Betaalpassen. Selecteer de juiste betaalpas en tik op Deblokkeren.

Of via Internet Bankieren: ga naar Zelf regelen > Betaalpas > Betaalpas (de)blokkeren. Hier lees je meer informatie over wat je zelf kunt doen.

Hier wordt het meest naar gezocht

Problemen met de QR-code

Lukt het niet om de QR-code te scannen? Wacht totdat de code die je ziet verlopen is. Druk hierna op het pijltje voor een nieuwe. Alsnog niet gelukt? Kijk of je het scherm van je laptop of pc helderder kunt maken. De app updaten op uw telefoon of tablet kan ook helpen.

Problemen met de identificatiecode

Wil je een andere identificatiecode kiezen? Deze kan je  wijzigen als je de huidige code weet. Bent je de identificatiecode vergeten? Dan moet je de app opnieuw activeren op je toestel. Ook als je drie keer de verkeerde code hebt ingetikt, activeer je de app opnieuw. Hierna kan je een nieuwe code kiezen.

Mijn pas of pincode is geblokkeerd

Heb je jouw betaalpas per ongeluk geblokkeerd? Heel vervelend, maar het overkomt iedereen wel eens. Gelukkig kan je simpel zelf je pas deblokkeren in de ABN AMRO app. Ga naar Betalen > Betaalpassen. Selecteer de juiste betaalpas en tik op Deblokkeren.

Of via Internet Bankieren: ga naar Zelf regelen > Betaalpas > Betaalpas (de)blokkeren. Hier lees je meer informatie over wat je zelf kunt doen.

Meer vragen over inloggen met de app

Dit kan aan de verbinding of toestel liggen. Check dus eerst of je internet hebt. Kijk daarna of je de app misschien moet updaten. Tik op ‘Werk bij’ of ‘Updaten’ in de App Store of Play Store. Staat er ‘Openen?’ Dan heb je de nieuwste versie al. Het kan zijn dat je dan een software-update op je telefoon moet installeren.
 
Soms heeft de app een storing. Als dit zo is, zie je dat meteen op het inlogscherm. Probeer het later nog eens.

Open de app en tik linksboven op het QR-icoon. Scan de code op het inlogscherm van Internet Bankieren. Tik je 5-cijferige identificatiecode in. Hierna kan je verder op je pc of laptop.

Ga in de app naar Profiel > Face ID instellen, Touch ID instellen of Vingerafdruk instellen. Zet de functie aan met het schuifje. Hierna vragen we om je 5-cijferige identificatiecode. Klaar? Dan kan je inloggen met je vingerafdruk of met gezichtsherkenning.

Stel alleen je eigen vingerafdruk of gezicht in op je toestel. Lees meer informatie en veelgestelde vragen.

Als je wilt inloggen in Internet Bankieren, kan dat nu nog met de app óf de e.dentifier. Omdat de e.dentifier in de toekomst verdwijnt, kan je het beste nu alvast de app downloaden. Je hoeft niet per se te bankieren met de app: je gebruikt de app dan alleen voor inloggen en opdrachten bevestigen.

Ga in de app naar Profiel > Toegang en gebruik > 5-cijferige identificatiecode. Voer eerst de code in die je nu gebruikt. Kies daarna een nieuwe code en voer deze twee keer in. Klaar!

Dat kan zeker. Open de ABN AMRO app, maar log nog niet in. Tik op de foto > Profiel toevoegen. Vul je zakelijke rekeningnummer in. Volg de stappen, daarna kan je apart inloggen. Lees meer over een zakelijk profiel toevoegen.

Meer oplossingen

Inloggen kan op al onze webpagina's met de gele knop rechtsboven. Als je een pagina hebt bekeken, kan het zijn dat de gele inlog-knop buiten beeld is geraakt. Zo vindt je hem terug:

  • Klik ergens in de pagina
  • Ga omhoog met de pijltjes of met de Pagedown-toets
  • Of druk de toetsen Ctrl+home tegelijk in
  • Klik op de gele inlog-knop

Zie je de knop nog steeds niet? Probeer de volgende oplossing of  log hier in .

Dat is vervelend. Gelukkig kan je het meestal zelf oplossen.

Foutmelding Oplossing
Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer heb je geen toegang tot Internet Bankieren

Controleer het volgende:

  • Heb je het juiste rekeningnummer en pasnummer ingevuld?
  • Heb je de juiste betaalpas gebruikt, die hoort bij de ingevulde rekening?
  • Heb je een nieuwe betaalpas ontvangen? Je moet dan eerst je betaalpas activeren. Daarna kan je het nieuwe pasnummer invullen.
  • Heb je de responsecode juist ingevuld?

Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact met ons op . Onze medewerkers gaan na waarom je pas is geblokkeerd.

Melding die begint met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB'

Als je deze meldingen ziet, zijn er technische problemen binnen Internet Bankieren. Je ziet zo'n melding meestal als je inlogt of een opdracht verstuurt. 

Heb je een autoverzekering maar geen bankrekening bij ons? Log dan in bij ABN AMRO Verzekeringen met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Dat is vervelend. Gelukkig kun je het meestal zelf oplossen.

Foutmelding Oplossing
BATTERY WARNING

Dit betekent dat de batterij bijna leeg is. Gebruik een andere e.dentifier, of start een e.dentifier aanvraag.

CARD ERROR
  • Het kan zijn dat je betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Doe je pas opnieuw in de e.dentifier. Of wrijf de chip van je betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek.
  • Misschien zit er vuil of iets anders in de invoergleuf van de e.dentifier. Even blazen kan helpen. 

Helpt dit allemaal niet? Dan is je pas waarschijnlijk kapot. Lees hoe je direct zelf een nieuwe pas kunt regelen.

Pincode geblokkeerd

Verschijnt de melding 'pincode geblokkeerd' op je e.dentifier? Dan heb je 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd.

  • Weet u de juiste pincode weer? Ga naar een pinautomaat en check uw saldo of neem geld op. Uw pincode is direct gedeblokkeerd. 
  • Bent u uw pincode vergeten? Lees wat je kunt doen.
Respons is foutief, je hebt een nieuwe code

Je heeft waarschijnlijk een verkeerde responscode ingevuld. Druk op 'OK' op je e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

Je hebt nog één poging om de juiste pincode in te toetsen

Je krijgt deze waarschuwing omdat je twee keer een foutieve pincode heeft ingetoetst. Je hebt nu nog één kans om de juiste pincode in te voeren. Als deze weer niet klopt, wordt je pas geblokkeerd. Weet je de pincode niet meer? Lees wat je kunt doen.

Pas ongeschikt/This card is invalid

Het gedeelte op de chip dat voor Internet Bankieren gebruikt wordt is defect. In de meeste gevallen kan je de pas nog wel gebruiken om te betalen. De oplossing is een nieuwe pas aanvragen. ​

Als de chip op de pas geblokkeerd is. Deblokkeer de pas dan door het gebruik in een geldautomaat (geldopname of saldo informatie). Dit kan zowel in binnen als buitenland, met de juiste pincode. Werkt de pas hierna nog steeds niet? Vraag dan een nieuwe pas aan.

 

 

Is het probleem nog niet opgelost?