Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Uw ABN AMRO app op een nieuw toestel activeren

Gebruik een unieke QR-code

Heeft u een nieuwe smartphone en wilt u uw ABN AMRO app hierop activeren? Dat kunt u ook met een QR-code doen.

U scant dan een unieke QR-code in de ABN AMRO app op uw oude toestel. Hiervoor gebruikt u de app op uw nieuwe smartphone. Uw gegevens worden automatisch overgezet. Dit duurt ongeveer vijf minuten en u volgt hiervoor instructies op beide toestellen.

Deze functie is momenteel alleen beschikbaar voor Android-telefoons.

Icoon waarschuwing

Hoe werkt het?

  1. Installeer de ABN AMRO app op uw nieuwe smartphone

    Download deze alleen uit officiële appstores zoals Google Playstore en de Apple App Store. Voer hier hetzelfde rekening- en kaartnummer in als op uw oude toestel. Let op: deze gegevens moeten een exacte match zijn.

    Volg vervolgens de stappen en kies voor identificeren met uw oude toestel. Geef de camera op uw nieuwe toestel nu toestemming om de QR-code te scannen.

  2. Log hierna in op de ABN AMRO app op uw oude telefoon

    Ga naar ‘Profiel’ en klik op ‘Activeer een nieuw apparaat’ om een QR-code te maken. U wordt voor de veiligheid gevraagd voor wie u deze QR-code aanvraagt. Installeer nooit zomaar uw ABN AMRO app op de telefoon van iemand anders. 

     

  3. Scan de QR-code met uw nieuwe toestel en volg de stappen

    U krijgt een melding als de scan gelukt is. Ga terug naar uw oude toestel. Bevestig uw aanvraag met uw 5-cijferige identificatiecode. Let op: sluit het scherm op uw nieuwe telefoon ondertussen niet. U moet dan weer opnieuw beginnen.

    U krijg de melding dat u het proces op uw nieuwe toestel kunt voltooien.

  4. Gelukt!

    U heeft de app nu geactiveerd.

Hulp bij activatie van de app

Is het u niet gelukt om de ABN AMRO app op uw nieuwe toestel te activeren? Dan krijgt u een reden te zien. Bijvoorbeeld omdat u te lang gewacht heeft of uw gegevens niet kloppen. Wij raden u aan het dan nogmaals te proberen of uw e.dentifier met betaalpas te gebruiken. Heeft u deze niet of heeft u verdere hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.