Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Status betalingen

Check online de status van je betalingen

Online check je makkelijk de status van jouw betaling. In de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Zo weet je of jouw betaling nog in behandeling is of is afgekeurd. Hieronder zie je waar je de status van jouw betaling vindt.

 

ABN AMRO app

  1. Open de app en log in
  2. Tik op de rekening waarvan je de bij- en afschrijvingen wilt checken
  3. Zet je vinger op 'Bij en af' en schuif de regel naar links
  4. Tik dan op 'In behandeling en afgekeurd'
  5. Hier zie je de status van je betalingen

Een afgekeurde betaling blijft 45 dagen zichtbaar. In de ABN AMRO app kun je deze niet eerder verwijderen.

in Internet Bankieren" class="neutralize-icons w-100">

Internet Bankieren

  1. Klik op de knop 'Bekijk je bij- en afschrijvingen' onderaan dit stappenplan en log in
  2. Klik op de rekening waarvan je de bij- en afschrijvingen wilt checken
  3. In het overzicht zie je alle bij- en afschrijvingen
  4. Links daarvan zie je 'Bij- en afschrijvingen' staan
  5. Klik daaronder op 'In behandeling' of 'Afgekeurd'. Bekijk de status van je betalingen

Een afgekeurde betaling blijft 45 dagen in dit overzicht staan. Je kunt deze wel eerder verwijderen.

 

In behandeling of afgekeurd

De volgende betalingen vind je bij ‘In behandeling’ of ‘Afgekeurd’:

  • Overboekingen in euro naar een rekening buiten de Single Euro Payments Area (SEPA) en overboekingen in buitenlands geld staan bij ‘In behandeling’. Ze worden niet altijd direct verwerkt.
  • Als het rekeningnummer en/of de naam onjuist zijn, dan staat de overboeking bij ‘Afgekeurd’.
  • Als je geld overmaakt zonder voldoende saldo, staat de overboeking bij ‘In behandeling’. Vul je jouw saldo binnen 4 werkdagen weer aan? Dan gaat de betaling gewoon door. Anders staat de betaling bij ‘Afgekeurd’. 
  • Probeert een bedrijf een automatische incasso bij je af te schrijven en heb je niet genoeg saldo? Dan staat de incasso bij ‘In behandeling’. Vul je jouw saldo binnen 4 werkdagen na de datum van de incasso weer aan? Dan gaat de incasso gewoon door. Anders staat de incasso bij ‘Afgekeurd’.

Zo verwijder je een afgekeurde betaling

Een afgekeurde overboeking blijft 45 dagen in jouw overzicht staan. Daarna verdwijnt deze automatisch. Je kunt de afgekeurde overboeking zelf eerder verwijderen in Internet Bankieren. In de ABN AMRO app kan dit niet.

Zo verwijder je een afgekeurde overboeking in Internet Bankieren:

  1. Klik in Internet Bankieren op de rekening waarvan de betaling is afgekeurd
  2. Kies aan de linkerkant voor 'Afgekeurd' en klik op de betaling waar het om gaat
  3. Klik op 'Verwijderen'