Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Status betalingen

Check online de status van uw betalingen

Online checkt u makkelijk de status van uw betaling. In de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Zo weet u of uw betaling nog in behandeling is of is afgekeurd. Hieronder ziet u waar u de status van uw betaling kunt vinden.
 
ABN AMRO

ABN AMRO app

  1. Open de app en log in
  2. Tik op de rekening waarvan u de bij- en afschrijvingen wilt checken
  3. Zet onder de groene balk uw vinger op 'Bij en af' en schuif de regel naar links
  4. Tik dan op 'In behandeling en afgekeurd'
  5. Hier ziet u de status van uw betalingen
    (een afgekeurde betaling blijft 45 dagen in dit overzicht staan, u kunt deze niet eerder verwijderen in de ABN AMRO app)
Illustratie van laptop die bediend

Internet Bankieren

  1. Klik op de knop hieronder en log in
  2. Klik op de rekening waarvan u de bij- en afschrijvingen wilt checken
  3. In het overzicht ziet u alle bij- en afschrijvingen
  4. Links daarvan ziet u 'Bij- en afschrijvingen' staan
  5. Klik daaronder op 'In behandeling' of 'Afgekeurd' en bekijk de status van uw betalingen
    (een afgekeurde betaling blijft 45 dagen in dit overzicht staan, u kunt deze wel eerder verwijderen)
 

In behandeling of afgekeurd

Bekijk hieronder welke betalingen u kunt terugvinden bij ‘In behandeling’ of ‘Afgekeurd’. 

  • Overboekingen in euro naar een rekening buiten het SEPA-gebied en overboekingen in buitenlands geld staan bij ‘In behandeling’ omdat ze niet altijd direct verwerkt kunnen worden.
  • Als het rekeningnummer en/of de naam onjuist zijn, dan staat de overboeking bij ‘Afgekeurd’.
  • Als u geld overmaakt en niet genoeg saldo heeft dan staat de overboeking bij ‘In behandeling’. Vult u uw saldo binnen 4 werkdagen weer aan? Dan gaat de betaling gewoon door. Anders staat de betaling bij ‘Afgekeurd’
  • Als een automatische incasso van uw rekening moet worden afgeschreven en u niet genoeg saldo heeft, dan staat de incasso bij ‘In behandeling’. Vult u uw saldo binnen 4 werkdagen na de datum van de incasso weer aan? Dan gaat de incasso gewoon door. Anders staat de incasso bij ‘Afgekeurd’.

Zo verwijdert u een afgekeurde betaling

Een afgekeurde overboeking blijft 45 dagen in uw overzicht staan. Daarna verdwijnt deze automatisch. U kunt de afgekeurde overboeking zelf eerder verwijderen in Internet Bankieren. In de ABN AMRO app kan dit niet.

Zo verwijdert u een afgekeurde overboeking in Internet Bankieren:

  1. Klik in Internet Bankieren op de rekening waarvan de betaling is afgekeurd
  2. Kies aan de linkerkant voor 'Afgekeurd' en klik op de betaling waar het om gaat
  3. Klik op 'Verwijderen'