Wat registreert BKR niet?

U wordt klant bij ABN AMRO. En nu?

We kunnen ons voorstellen dat u tijdens het openen van een rekening nog aanvullende vragen heeft. We leggen u graag wat meer uit over het identificatieproces. Daarnaast vindt u op deze pagina de antwoorden op eventuele vragen die u heeft tijdens het openen van een rekening.

Zo werkt het identificatieproces

  1. Laat eerst weten op welke naam u de bankrekening wilt openen. En waar we uw betaalpas naartoe kunnen sturen.
  2. Voordat we uw bankrekening openen, controleren we uw gegevens. Zoals een controle in het  EVA register . Zo sluiten we identiteitsfraude uit. Als we op basis van dit soort controles uw aanvraag (nog) niet kunnen verwerken, krijgt u binnen 3 werkdagen een bericht met de reden van afwijzing.
  3. Na de controles krijgt u binnen 3 werkdagen een link naar de handige afspraakplanner van onze partner AMP Groep. Zo kiest u zelf wanneer, waar én hoe laat AMP Groep uw identiteit komt controleren. U kunt de afspraak tot een dag van tevoren veranderen.
  4. Lukt het niet om online een afspraak te maken? Dan belt AMP Groep u om een afspraak te maken.
  5. Alles gelukt? Welkom! Binnen 5 werkdagen heeft u uw betaalpas en e.dentifier in huis.
  6. Betaalpas en e.dentifier binnen? Dan heeft u alles om al uw bankzaken te regelen. Zoals makkelijk geld overmaken. Of uw saldo checken: altijd en overal.
kinderen en oudere vrouw aan tafel

Gratis Overstapservice

Hulp nodig met overstappen naar ABN AMRO? Met onze gratis Overstapservice stapt u snel over met al uw geldzaken. Vraag de overstapservice aan als u uw rekening heeft geopend. Dan stapt u soepel over.

Een betaalpakket aanvragen: de veelgestelde vragen

Na het uploaden van uw identiteitsbewijs wordt gevraagd om de gegevens te controleren. Uw naam en geboortedatum kunt u indien nodig aanpassen. Ook kan het zijn dat uw aanvraag wordt afgekeurd als de gegevens niet goed gecontroleerd kunnen worden. In dat geval kunt u de aanvraag opnieuw starten.

Net als alle andere banken zijn we wettelijk verplicht uw identiteit te controleren. En om te controleren of u klant kunt worden. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Zo gaan we witwassen of financiering van terrorisme tegen.

Ook dan kunt u een betaalrekening bij ons openen. Er gelden wel enkele aanvullende regels. We leggen vast in welke landen u belastingplichtig bent. En we vragen u de betreffende belastinggegevens in dit land of deze landen in te vullen.

Dan kunt u alléén klant worden bij een kantoor van ABN AMRO. Maak hiervoor telefonisch een afspraak bij één van onze kantoren.

Belasting betalen in Nederland

Elke bank is verplicht om de Belastingdienst informatie te geven over mensen die belasting moeten betalen in Nederland. Het gaat specifiek om de volgende informatie: naam, adres, woonplaats en de geboortedatum van de houder(s) van bankrekeningen. Ook het saldo op uw rekening wordt doorgegeven aan de Belastingdienst.

Belasting betalen in het buitenland

In Nederland geldt de Common Reporting Standard (CRS). Dit is een internationale afspraak om gegevens uit te wisselen over bankrekeningen. Dit houdt in, dat financiële instellingen moeten vaststellen in welke landen hun klanten belasting moeten betalen. De CRS moet belastingontduiking en zwartsparen tegengaan. De Belastingdienst kan uw gegevens en informatie over uw rekening doorgeven aan de landen waar u belasting moet betalen.

Het is mogelijk dat het klantonderzoek nog niet is afgerond en meer tijd in beslag neemt. We kunnen helaas niet aangeven wat hiervan de oorzaak is. Heeft u na 10 werkdagen nog geen bevestiging of andere berichtgeving over uw aanvraag ontvangen? Neem dan contact met ons op.

U ontvangt binnen enkele dagen de betaalpas en/of paslezer. In verband met vertraging in het bezorgproces is het mogelijk dat u deze later ontvangt. Heeft u de betaalpas en/of paslezer niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Naar aanleiding van het wettelijk verplichte (aanvullende) klantonderzoek is vastgesteld dat u (vooralsnog) niet als klant bent geaccepteerd. In de brief staat waarom uw aanvraag is afgewezen.

Staat in de afwijzingsbrief dat we u graag persoonlijk verder helpen op één van onze vestigingen? Bekijk wat voor u het dichtstbijzijnde bankkantoor is en maak een afspraak.

medewerker klantenservice

Heeft u vragen? We helpen u graag

Heeft u vragen over het openen van een rekening? We helpen u graag telefonisch verder. Neem contact op.